onsdag 15 februari 2012

Omstylade ljusstakar

För ett tag sedan köpte jag ett par ljusstakar från IKEA. Tyckte att själva formen var fin, men så tråkigt enkla och därför bestämde jag mig för att fixa till dem lite. Det dröjde ett tag innan projektet påbörjades, hade enorm beslutsångest över vilken färg dem skulle få men till sist hade jag bestämt mig!
Jag valde att börja med ett lager svart färg, för att avsluta med silver (Panduros Hobbylack).

Förslag på tekniker, för att få det slitna utseendet, titta på mitt tidigare inlägg "hur målar jag Shabby Chic?".

Det färdiga resultatet!
Ljusstakarnas ursprungliga utseende.

3 kommentarer:

  1. Ojoj vad du håller på! Fick för några dagar sedan (jag är inte ute på nätet så ofta) ett paket på posten med ett par UNDERBARA Syster Lyx vantar!
    Ett stort tack de passade perfekt. Hör av mig i helgen angående betalningen.

    Kramar från moster i Syster Lyx vantar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du tyckte om dem och att de passade! Gjorde dem efter mammas händer, tänkte att ni nog hade ungefär lika stora!

      Radera
  2. Betalningen är på väg!!

    Kram
    Moster

    SvaraRadera