tisdag 7 augusti 2012

Fotoramstolkning

  Danska Nordal har helt underbara inredningsartiklar där man kan hämta så otroligt mycket inspiration och kreativitet. Jag fastnade för deras "Memory frame" (bilden till vänster, hämtad från nordal.eu) och pysseltokig som jag är kunde jag såklart inte nöja mig med att köpa ramen utan vart tvungen att pyssla min egen tolkning. Visserligen är min version av memory frame väldigt lik originalet, fast en lite enklare och lite billigare variant ...

Ramarna i min variant kommer från IKEA, helt vanliga träfärgade (19 kr/3st) som först är målade med svart hobbylack från Panduro och sedan med olika kulärta färger. För att få ett slitet utseende, slipades den kulärta färgen bort på en del ställen så att den svarta ytan undertill träder fram, dock syns inte detta på bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar