tisdag 28 juni 2011

Bad


Idag har jag och Lyx varit lediga från både dagis och jobb, vilket innebar en lat dag i solen för att ta igen sig från gårdagens släp och slit. Innan slappandet kunde börja, var Lyx tvungen att få sig ett bad, hon har aldrig badat innan och nu hade hon börjat lukta lite för mycket hund. Jag har aldrig badat eller duschat en hund förut, inget djur alls för den delen, så det var minst sagt intressant, men jag blev positivt överraskad och hon smet bara en gång från mig! Använde ett schampo som heter "puppy & kitten shampoo" och kommer från märket Espree. Kommer inte ihåg om det var så särskilt dyrt men drygt var det iallafall, eftersom man ska späda mängden schampo med 16 delar vatten. Efter badet var det väldigt kul att se Lyx reaktion på att vara så blöt, så jag var tvungen att filma och lägga upp den här på bloggen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar