torsdag 26 juli 2012

Planteringsbord

Färdigt mått: D 50 cm x B 110 cm x 94 cm
Jag har aldrig tidigare snickrat (förutom på träslöjden, men det räknas inte), men fick helt plötsligt för mig att jag skulle snickra ett sånt planteringsbord som man ser i alla underbara inredningstidningar. Med hjälp av tryckimpregnerat virke, som blivit över sen den nya altanen byggdes, blev det ett planteringsbord som dessutom är väldigt stadigt!

Tack vare att virket var tryckimpregnerat behövdes planteringsbordet egentligen inte målas, men tokig som jag är i vintage och shabby chic, ville jag såklart att bordet ska vara vitt. Att måla ett tryckimpregnerat virke enbart en gång med utomhusfärg visade sig ha ett underbart resultat. Bordet ser nämligen ut som om det redan ha stått ute i regn och rusk i några år!

Klarade jag att bygga det, så klarar du det också!





2 kommentarer:

  1. Fint!! Vad DUKTIG
    du är!!
    Kram Moster

    SvaraRadera
  2. Hej Kajsa, jag går in här hos dig lite då och då, gillar både shabby, trädgård och annat pyssel. Idag såg jag att du har en länk till min blogg. Jag gör detsamma, länkar till dig nästa gång jag uppdaterar. Det blir nog i morgon för då är det dags att visa min trådrullshållare, nästan shabby-vit...

    SvaraRadera