lördag 19 maj 2012

SSSK:s Officiella utställning

Dagen började väldigt tidigt, kl 8:00 skulle vi nämligen befinna hos på Hässleholmsgården i Hässleholm för SSSK:s officiella hundutställning. Lola (Banksia Coolidge) och Lyx (Banksia Madison) ställde ut i juniorklassen med fina omdömen. Lola fick Excellent och kom tre med CK medan Lyx fick Very Good. Först blev jag jättebesviken på mig själv och Lyx, hon ville sätta sig ner hela tiden och tillslut var hon så trött och uttråkad att hon bara gnällde. Men efter domare Derek Smiths fina ord, ändrade jag mina åsikter och nu är jag istället riktigt stolt över henne!

"Very pretty head/eye in this tricolour, very good ears, lovely body and coat, movement is a little stiff behind, slightly narrow in front. "

Mest nöjd är jag nog med omdömet av öronen, dem har vi verkligen kämpat hårt med!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar